Accessibility tools

Sulje

Megatrendit

Tunnistamamme maailmanlaajuiset muutokset muokkaavat pitkällä aikavälillä toimintaympäristömme. Strategiamme ja vastuullisen liiketoimintatapamme kautta luomme tulevaisuutta tämän päivän valinnoilla vastaamalla megatrendien tuomiin haasteisiin ja mahdollisuuksiin.

1. Kestävä kehitys ja vastuulliset toimintatavat

Vaikutukset:

  • Sidosryhmien odotukset kasvaneet läpi arvoketjun
  • Lisääntyneet säädökset ja raportointivelvollisuudet
  • Luonnonvarojen niukkuus edellyttää niiden tehokasta käyttöä ja ilmastonmuutokseen sopeutumista

Olvin vastaus:

  • Huomioimme odotukset tuotteissamme, pakkauksissamme ja markkinoinnissamme
  • Kehitämme tuotantoamme kestävän kehityksen mukaisesti
  • Kuljetusten optimointi ja rikitön polttoaine
  • Vaadimme myös kumppaneiltamme yhä vastuullisempaa toimintatapaa
  • Jaamme parhaat käytännöt ja vahvistamme paikallisyhteisöjen elinvoimaisuutta

2. Digitalisaatio

Vaikutukset:

  • Automaatio luo mahdollisuuksia tuotannon tehokkuuden lisäämiseen
  • Kuluttaja- ja asiakaskäyttäytymisen ja digitaalisen ajattelutavan mukana tuomat muutokset
  • Palvelujen saatavuus 24/7
  • Tiedon ja datan määrä kasvaa
  • Tiedon leviäminen ja kokemusten vaihto nopeutuu

Olvin vastaus:

  • Jatkamme Lean-filosofian hyödyntämistä läpi konsernin
  • Hyödynnämme monikanavaisuutta kuluttajaviestinnässä ja paremman asiakaskokemuksen luomisessa
  • Aktiivinen läsnäolo ja kuuntelu sosiaalisessa mediassa
  • Big datan oikeanlainen hyödyntäminen

3. Globalisaatio ja muutokset maailmantaloudessa

Vaikutukset:

  • Muutokset valuuttakursseissa ja raaka-ainehinnoissa, taantumat
  • Tuontirajoitukset
  • Globaalien trendien ja tuoteideoiden nopea leviäminen

Olvin vastaus:

  • Kiristynyt hintakilpailu > fokusoimme valituille markkinoille ja erottaudumme niillä
  • Seuraamme globaaleja trendejä ja muutoksia
  • Kriittisten raaka-aineiden hintojen ja saatavuuden ennakoitavuutta pyritään varmistamaan pitkäaikaisilla hankintasopimuksilla
  • Harkittu riskienhallinta

4. Muutokset väestörakenteessa

Vaikutukset:

  • Kaupungistuminen jatkuu
  • 1-hengen kotitalouden lisääntyvät
  • Väestön ikääntyminen
  • Väestönkasvu globaalisti

Olvin vastaus:

  • Uudet kuluttajaryhmät ja pakkauskoot luovat uusia mahdollisuuksia
  • Kehitämme uusia konsepteja ja hyödynnämme asiakastietoa kohdennetusti

5. Muutokset kuluttajakäyttäytymisessä

Vaikutukset:

  • Luonnollisuus, terveellisyys, yksilöllisyys sekä tuotteen alkuperä korostuvat
  • Kuluttajaryhmien polarisoituminen

Olvin vastaus:

  • Tuoteinnovaatiot ja uudet tuotesegmentit
  • Trendien huomioiminen maussa, raaka-aineissa ja pakkauksissa
  • Kuluttajaymmärryksen lisääminen
  • Kehitämme omia tuotteitamme edelleen
  • Markkinoinnin, myynnin ja brändi-identiteetin vahvistaminen

Olvi Oyj käyttää evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Jatkamalla selaamista hyväksyt tietosuoja- ja evästekäytäntömme. Lue lisää

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close